Figen Ablamın Turşusu

20161120-tursufgn

Bayıldık buna. Karışık turşu tarifiydi aslında, ben salatalıkla yaptım, annem karışık yaptı; ikisi de çok güzel oldu. Karışık da yapmayı planlıyorum.



Malzemeler

5 kilogramlık kavanoz

2,5 kg. kornişon salatalık

8-10 dış sarımsak

üzüm sirkesi

1 çay fincanı iri tuz

1 yemek kaşığı toz şeker

iyi su

maydanoz, kereviz dalları (koymadım)

Yapılışı

Yıkanmış salatalıklar kavanoza doldurulur. 3-4 parmak yüksekliğinde sirke koyulur. Tarifi 3 parmaktı ama koyarken biraz geçirmişim, 4 parmak gibi oldu. Neyse, kalın parmakla ölçersek 3 parmak aslında 🙂 İri tuz ve su eklenir.


Işık almayan bir yere alınır ve 2-3 hafta bekletilir. İri tuz erisin diye ilk başlarda kavanozu gelip gidip çalkaladım. 

Yıllardır turşu yapmamıştım ama yaptığımda üstünde beyaz tabaka olurdu hep. Bu sefer olmasın diye küçük kavanozlara bölüp buzdolabına aldım. 7 kavanoz çıkıyor. Belki küçük kavanozlara hazırlamak da mümkün. 

3 kg. salatalık almıştım, 0,5 kg. kalınca onu da 1 kg.lık kavanoza koydum. Salatalığın ölçüsüyle kavanozun ölçüsü arasında 1/2 oranı varmış, onu farkettim şimdi yazarken 🙂

Bir Cevap Yazın

