Dızmana

Bir Rumeli tarifi olan dızmanayı internetteki tariflerin sentezi olarak uyguladım, o yüzden belli bir kaynak veremiyorum. 



Hamur Malzemeleri


1 su bardağı su

1 yemek kaşığı sıvı yağ

1 paket instant maya

1’er tatlı kaşığı toz şeker ve tuz


biraz çökelek (olmasa da olur)


Sos Malzemeleri


125 gr. kaymak

2 yemek kaşığı yoğurt

1 yumurta

1/4 su bardağı sıvı yağ

1 çay kaşığı tuz


Yapılışı


Hamur yoğrulup kabarmaya bırakılır. Sonra mandalin büyüklüğünde yuvarlak bezeler yapılıp yağlanmış tepsiye dizilir. Bu aşamada üstü örtülüp 5-10 dakika daha dinlendirilirken sos hazırlanır.


Sos malzemeleri -önce kaşık sonra blender yardımıyla- karıştırılıp fırçayla bezelerin üstüne sürülür. Artanını da üstüne gezdirdim. Artması normal mi, sosu daha az mı yapmam gerekiyordu, bunu bilmiyorum. Bilenlerin yorumlarını bekliyorum 🙂


180 dereceli fırında pembeleşinceye kadar pişirilir. Bu ölçülerle 8 beze çıktı, 30 cm. çapındaki bir tepsiye tam geldi. 

Bir Cevap Yazın

