>İsveç Köfte

>

Hatice‘den aldığım tariflere bir tane daha eklemiş oldum bununla. Sağolsun, araştırmaları birçok kişiye kolaylık sağlıyor. 


Sosu pişirdim ama kullanmadık. Çok lezzetli bulmadım açıkçası. Sonra biraz balsamik sirke ekledim, o zaman da sirke kokusu çok keskin oldu.




Köfteleri de biraz daha fazla pişirebilirmişim; çiğ değil ama İkea’dakilerin rengi daha koyu.


Bir şey daha söyleyeyim mi? Bizim İnegöl Köfte, kıvamıyla bunu cebinden çıkartır, hatta cebine sokmaz bile 🙂 Neyse yazayım yine de bulunsun…


Malzemeler

500 gr. kıyma (570 gr.dı)
3 yemek kaşığı süt
1 su bardağı tuzsuz lor (240 gr. kullandım)
1 soğan rendesi
1 tatlı kaşığı galeta unu
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı kimyon
1/2 tatlı kaşığı yeni bahar
1 çay kaşığı karabiber

zeytinyağı (kızartmak için)

Sos İçin;

2 yemek kaşığı sirke
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı et suyu

Yapılışı

Köfte için öncelikle lor, süt ilavesiyle ezilir. Sonra içine diğer malzemeler karıştırılıp lor topakları eriyene kadar yoğrulur. Minik toplar halinde bezelenip buzdolabında yarım saat dinlenmeye alınır. (Birkaç saat dinlendirdim)

Sıvı yağda köfteler kızartılır ve yağ süzülüp tavaya sirke koyulur. (Ben önceden hazır olsun diye çok az yağ koyup pişirdim) Neredeyse buharlaşana kadar ocakta tutulur. Un eklenip 1-2 defa karıştırılır, et suyu da ocağa alınıp koyulaşana kadar yani 8-10 dakika kaynatılır.

2 thoughts on “>İsveç Köfte

  1. >Geçtiğimiz pazar ikeadaydım her giditiğimizde yeriz. Bu tarifide haticanımın bloğunda okumuştum ama bir türlü denemek kısmet olmadı.Ellerinize sağlık afiyet olsun,Sevgilerimle:)

Bir Cevap Yazın

