>Paskalya Çöreği

>

Tarifi Oktay Usta‘dan aldım.


Malzemeler

3 yumurta (1’inin sarısı üstüne sürmek için ayrılır)
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker (tarifte tam bardaktı)
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
bir fiske tuz
1 tatlı kaşığı mahlep (tarifte bu yoktu, damla sakızı vardı)
2 paket instant maya
aldığı kadar un

Yapılışı

Un ve maya dışındaki malzemeler çelik tencereye koyulup kısık ateşte karıştırılır. Un ve maya ilave edilip karıştırılır. Karışım, yeterli sıcaklığa geldiğinde ocaktan alınır, zaten çeliğin ısıyı uzun süre muhafaza etmesiyle hamur daha kısa sürede kabaracaktır. (Bütün mayalı hamurları bu şekilde yoğuruyorum, kolaylık sağladığını düşünüyorum.) Kulak memesi kıvamına gelecek şekilde yoğrulur (Oktay Usta, biraz daha yumuşak bir kıvam tavsiye etmiş, onu atlamışım). Tencerenin kapağı kapatılıp oda sıcaklığında kabarması beklenir.

Kabarınca 3 çörek yapmak üzere 9 bezeye ayrılır. (Oktay Usta 2 çörek yapmış ama bu büyüklük bana yeterli geldi. Hatta 4 bile olabilir bence.) Bezeler masada yuvarlanarak yaklaşık 30 cm. ve kenarları daha ince, ortası daha kalın olacak şekilde uzatılır. Üçü biraraya getirilip saç örgüsü şeklinde örülüp yağlanmış tepsiye alınır. Üstüne yumurta sarısı sürülüp susam veya file badem serpilir. Fırın ısınana kadar tepside bir miktar daha mayalandırılır. Oktay Usta, 15-20 dakika tepside mayalandırmayı tavsiye etmiş. Önceden ısıtılmış fırında, 170 derecede pişirilir.

Bir mini fırın tepsisine bir adet yerleştirdim, çünkü çok kabarıyorlar.

Bu arada; hamurun rengi köy yumurtalarından kaynaklandı, photoshop hatası değil 🙂

İlave Not: Bunu buraya yazmadan geçemeyeceğim, en azından kendime not düşmüş olayım. Fırını sorunsuz olanlar bu öneriyi dikkate almasınlar. Fırınlarımın ikisi de kek gibi belli bir yükseliği aşan hamurları pişirmekte sorun çıkartıyor, Arçelik’in mini fırınını kullanıyorum artık ama kek kalıbının üstüne ilk 20 dakika alüminyum folyo örterek. Büyük Indesit fırınımda sadece poğaça, kurabiye vs. pişiriyorum. Bunu Indesit’te pişirdim ve içlerindeki birkaç parça lifin biraz nemli kalmış olduğunu farkettim. Bundan sonra yapacağım paskalya çöreğini çok daha küçük yapmam gerekiyor.
One thought on “>Paskalya Çöreği

Bir Cevap Yazın

