>Humus

>

Ölçüleri Halk Eğitim’in yemek kursuna giden bir hanımdan almıştım. Kimyon ve sarımsak ilavesini de vikipedi‘den.

Karakteristik bir lezzeti var, şu ana kadar tattığım hiçbir şeye benzemiyor. Benim için liste başı olamadıysa da eşim bayıldı. Patates püresiyle kendimizi sınırlamamalıymışız 🙂

Malzemeler


1 su bardağı nohut
1/2 kahve fincanı tahin
1/2 kahve fincanı zeytinyağı
1/2 limon suyu
1 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kimyon

Üzeri İçin

zeytinyağı, toz kırmızı biber (bunun yerine pul biber de olabilirdi bence), sumak

Yapılışı

Nohut haşlanır (haşlama suyuna biraz kimyon atarsak bakliyatın gazını almış ya da azaltmış oluyoruz), kabukları teker teker soyulur. Bu kısmı biraz uğraştırıcıydı. Mutfak robotunda çekilip püre kıvamını alması sağlanır. Bu kısmı da biraz sabır istiyordu, sık sık kapağını açıp kaşıkla karıştırıp yine robotu çalıştırdım, çünkü bıçaklar bir süre sonra ortada oluşan boşlukta beyhude dönmeye başlıyor. Nohut püre olmamakta ısrar edince kaynatma suyundan çok az ekledim. Bir süre sonra krem kıvamına gelmeye başlıyor. Bu aşamada diğer malzemeler ilave edilir, karıştırılıp servis tabağına alınır. Üstüne toz biber ve sumak serpilip biraz zeytinyağı dökülür.
9 thoughts on “>Humus

  1. >bende çok severim meliha ama evde denememiştim ..bu arada nickim damlasakızı ama hala onaylanmadı üyeliğim ve yazamıyorum hiçbişey foruma..haticeye iletmen mümkün mü acaba?

  2. >Teşekkür ederim Hazal'cım.Arife'cim, maalesef Hatice'ye bu konuda birkaç istek ilettim ama cevap gelmiyor. Doğumu da yaklaşmış olmalı, artık pek vakit ayıramıyor galiba.

  3. >Çok teşekkür ederim Gökçe'cim, mim için.Daha önce blogger ödülü yayınlayıp sonra yayından kaldırmıştım. Yanlış anlamazsan yemek tarifi dışında bir şey koymamaya karar verdim. Mesela 1-2 saat kadar önce Erzurum gezisinden geldik ama fotoğrafları koymayı da düşünmüyorum. Öyle birşey işte…

Bir Cevap Yazın

