>Ayva Reçeli

>

ayvareceli

Yine annemden bir tarif, ben hiç yapmadım şu ana kadar. Su ölçüsünü göz kararı vermişti ama ben internetteki diğer tarifleri harmanlayıp kendime göre formülize ettim.


Malzemeler

1 kg. ayva (4 ayvaydı)
1 kg. toz şeker
4 su bardağı su
5-6 karanfil (tercihe bağlı)
1 çay kaşığı limon tuzu (ya da yarım limon suyu)

Yapılışı

Toz şeker ve su kaynatılır. Su miktarı anneme göre şu şekildeydi: Tencereye toz şeker dağ gibi dökülür, su kenarından verilir; dağın üstüne çıkana kadar.

Bu şerbete doğranmış ayvalar eklenip, karanfil ilavesiyle beraber pişirilir. Annem, reçelin rengi turuncu olana kadar kaynatıyor. Altını kapatmadan önce limon tuzu eklenir.

3 thoughts on “>Ayva Reçeli

  1. >ellerine sağlık medura afiyetle yiyin inşAllah..su ölçüsünü ben şekerin yarısı olarak ayarlıyorum..tarif defterine ne olduğundan haberin var mı canım?

  2. >Teşekkür ederim arkadaşlar.Tarif defteri bana en sık sorulan soru, maalesef ne olduğunu ve ne olacağını bilmiyorum. açılmasını bekliyorum ümitle 🙂

Bir Cevap Yazın

