>Kuru Meyveli Selanik Gevreği

>

Çok uzun zamandır denenmeyi bekleyen bir tarifti, iyi ki de deneme olarak yapmışım. Bir kaç aksaklık oldu çünkü. Bir kaç tecrübe oldu diyelim 😉


Tarifi
Hünerli Bayanlar‘dan aldım. Çok güzel, tafsilatlı bir anlatımı var, kendi katkıları var tarife, çok başarılı buldum. Kıvamını tam olarak tutturamasam da, yarısını sonradan kurtardım; nasıl olduğunu aşağıda anlatırım. Lezzeti nefis oldu zaten.

Malzemeler

125 gr. tereyağ
1 su bardağı toz şeker

2 yumurta

1/2 su bardağı irmik
1 su bardağı mısır unu

2-3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1/2 su bardağı kuru meyve

çok az tuz

Yapılışı

Oda sıcaklığındaki tereyağ ile şeker 3 dakika boyunca mikserle çırpılır. Yumurtalar da ilave edilip 1 dakika daha çırpılır. Daha sonra kuru meyve dışındaki malzemeler eklenip (un, öncelikle 2 bardak koyulur, daha sonra kıvamı kontrol edilerek azar azar ilave edilir) ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğrulur. Son olarak suda 5 dakika bekletilip peçeteyle suyu alınmış kuru meyveler hamura karıştırılır ve üstü kapatılıp buzdolabında 20 dakika dinlenmeye alınır.

Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine iki silindir olarak koyulup 180 derecede üstü biraz pembeleşinceye kadar pişirilir. Çıkarılıp ızgarada 15-20 dakika bekletilip keskin bir bıçakla dilimlenir. (Tarifte 10 dakika bekletilir yazıyordu ama benim 10. dakikada dilimlediklerim çok ufalandı. Neyse, onları fırına attım, bir süre sonra diğer silindiri kesmeye başladığımda daha az ufalandığını gördüm.) Dilimler yağlı kağıt serilmiş ızgaraya veya tepsiye alınıp 150 derecedeki fırına verilir, gerekirse alt-üst edilip her iki tarafının eşit kızarması ve kuruması sağlanır. Daha uzun süre taze kalması için, soğuduğunda hava almayacak şekilde muhafaza edilir.

Bizim fırın keki pişirirken, içini pişirene kadar üstünü yaktığı için pişme süresinin ilk yarısında üstünü alüminyum folyo ile örterim hep. Bunda da aynı sorunla karşılaştım maalesef, dışı pembeleşene kadar yaklaşık 25 dakika pişirmiştim ama dilimlerken zaten unufak olan dilimlerin bir de içlerinin tam olarak pişmediğini farkettim. (O an çöpe atmayı bile düşünmüştüm, sırf israf olmasın diye tekrar fırınladım, iyi ki de fırınlamışım.)

O yüzden bir dahaki sefere pişirirken ilk 10-15 dakika üstünü folyo ile örtmeyi düşünüyorum. Bu seferlik, dilimleri pişirirken 2. tepside aklıma geldi üstünü örtmek. Dolayısıyla bir tepsi peksimetimiz, bir tepsi de peksimet taklidi yapan fakat gelişmesini henüz tamamlayamamış kurabiyemiz oldu. Aynı malzemelerle iki farklı tarif, bu da iyiymiş aslında 🙂

Bir Cevap Yazın

